Tuesday 26 December 2017

Le Jour de Mon Mariage

Assalamualaikum...
Bonjour!
Finally!! Akhirnya aku boleh cerita majlis perkahwinan aku. Pheww. Gila btoi la. Haha. Majlis aku dalam masa sehari. Pagi akad nikah, malam sanding. Ingat nak penat sekali je. Kononnya. Tanggal 3 September 2016 hari Sabtu bersamaan 1 Zulhijjah 1437H. Akad nikah sepatutnya pukul 11am cmtu. Tapi tok kadi tak boleh lak. Sebab dia ada 5 pengantin nk kawen hari tu. Dia minta aku akad nikah pukul 8am. Maigad. Awai sangat tokk. Deal punya deal akad nikah pukul 9am. Boleh la. Deal dengan MUA eiyma dalam pukul 7am sampai. Majlis berinai malam tu pun aku tido lewat. Yang teman aku Mus dan Naemah. Depa la yang bersusah payah tolong aku masa hari kenduri ni. Terima kasih sangat ampa. Sabaq dengan perangai aku yang macam apa ntah. Dengan tak makan apa pun.  Terima kasih sangat. 

Ni la hasil mekap nikah aku.

Muka neves nak shake hand tok kadi. Haha

Get ready

Aku dok merenyeh kat belakang

Awat hang, zana? Urut dada bagai?

2X lafaz okeh. Sebab deni salah sebut nama aku! Maigad.

Solat sunat dulu.






Com tangan aku. Hahaha




Jyeahhh...selesai bab pertama.

Overall ok sangat. Setel nikah dalam pukul 1 petang camtu. Hantaq Mus n Naemah balik umah. Bagi depa rehat dulu. Kesian sangat dengan depa waktu ni. Memang aku bz nak mati. Sampai abaikan kawan-kawan aku ni. Lepas hantaq depa balik rehat kt umah aku, aku truih p dewan tengok set up kerusi meja. Pelamin tak mai lagi masa ni. Bincang dengan brother in-law pasal sound sistem. Sebab kat dewan ni tadak sound sistem. BIL aku lak soundmaker, so dia cari solution kat aku. Last2 kami guna radio adik. Asalkan ada lagu sudah la. Dengaq lagu sikit2 pon jadi la. Sebab radio adik aku ni kecik ja.  Expectation aku masa mula-mula la. Sekali mai, nindia lagu macam pasang sound sistem. Punya kuat sound radio tu kot. Lagu lak guna Spotify. BIL aku ni memang memahami lagu yang aku mau. Aku habaq awai aku takmau lagu jiwang nak mati bagai tu. Orang kawen lagu kena lagu bahagia. Bukan lagu boipren  gepren nak mati weh. Acara karaoke tak dibenarkan masa majlis aku.  Kejam takk? Hahahahaha

Lastly, aku advice la sesapa ada hati nak akad nikah and sanding dalam masa sehari just forget it! Unless ampa ni orang hav-hav atau sewaktu dengannya, boleh la buat. If semua persiapan diuruskan sendiri better jangan buat. penat tu jangan cakap la. Hanya Allah saja yang tau betapa letihnya aku haritu. Walaupun mekap tebai2 still boleh nampak muka tired kita tu. Aku tak buat outdoor wedding shoot sebab dah lewat malam dan terlalu penat. My suggestion buat la akad nikah hari len, sanding hari len. Takde la penat sangat. Kita lebih enjoy dengan majlis kita. Ini pendapat aku je la yang berpengalaman menguruskan majlis perkahwinan aku sendiri. If orang hav-hav boleh la. Sebab boleh je hired wedding planner. Oklahhh.

 Next entry aku pasal Majlis Sanding lak. Kbaiii!

Jusque là


No comments:

Post a Comment