Sunday 27 May 2018

Le Jour de Mon Mariage (Partie 2)



Assalamualaikum...
Bonjour!
Mokkkk! Gila amik masa berbulan-bulan nak share cerita pasal majlis persandingan. Bajet retis. Phuih!
*rolling eyes.  Hahaha. Mak bizi nokk. Dengan keja lagi, mai anak lagi, mak tak mampu. Huhuuu. Okay kita thrown back balik majlis sanding aku ni. Majlis sanding aku sebelah malam. Pagi akad nikah sanding malam. Amaran keras!! JANGAN IKOT MACAM AKU! Big NOOO for those yang nak ikut macam aku ni. Unless ampa ni anak-anak kerabat keturunan raja mana-mana. Hat rakyat marhaen macam aku ni jangan la. Tak recommended! Salah satu sebabnya penat sesangat. Sumpah penat. Nak p outdoor photoshot pun rasa nak mati. Huhuhuhu. Letih yakmat! Sebab hang dah bangun awal seawal pukul 5 pagi. Dan hang takkan berehat sebab nak make sure untuk majlis kita berjalan lancar. Tapi taktau la kalau ampa boleh ja rileks lena lepas akad nikah tunggu sanding malam tu. Aku memang tak boleh. Aku turun padang p dewan tolong sedara aku setup meja semua. Aku kesian pengapit2 aku letih melayan aku. Aku bagi can depa tidur sat. Pukul 5 dah siap nak p mekap. So, Mus dengan Naema la yang bawak aku p mekap kt Azzy. Sib bek la umah dia dekat ja dengan umah aku. Masa dok mekap, aku teringat yang aku terlupa bawak shawl!!! Makkkk. Sepantas kilat Mus dan Naema p amik kat umah aku. Ya Allah, terima kasih kawan. Terima kasih sebab sabaq dengan aku. đŸ˜— Dan hasil mekap semua abis dalam pukul 7 jugak la sebab siap pakaikan baju princess aku dengan shawl semua. Habis tu terus gerak amik suami kat homestay. 


Nampak macam Lady Diana takk?! Hahaha


Deco by Mentaritimor.

Goodies

Deco by Mentaritimor

Pukul 8 malam baru sampai.

My family. Nana, Zana, Mak, SIL, Kak Ani dan Cien.

My Family. Kech, Abg Wan, Alya. Adam, Ayah, Ayeh.
 
Family Baru Saya. Meriah. 9 Beradik kan. Hahaha

My Family.

Antara opismate yang datang.

 



Sumpah serius penat. Kalau aku tau penat camni, memang takkan pandai2 arrange masa sehari. Buat 2 hari pun tak. Tapi okay la. Pengalaman untuk diri sendiri. In future kot la nak arrange untuk adik kahwin lak, at least pengalaman ni mengajar aku. Wedding abis dalam pukul 11 mlm. Aku balik pun tidoq mati. Tak sedaq diri dah. Hahaha. Even sampai pukul 1 pun mekap tu elok je. Tak jejas apa. Rasa sayang lak nk basuh muka. Hihihi. Alhamdulilah semua enjoy dan gembira di hari gembira aku. Dan aku pun happy sangat. Puaih hati urus majlis kahwin sendiri dari A-Z. Makanan pun dapat review yang baik2. Murah dan sedap lak tu. Venue pun sama. Alhamdulillah. Nanti masuk bab bertandang di Perak lak ye. Sekian.

Jusque lĂ 



No comments:

Post a Comment