Tuesday 12 December 2017

Ma préparation de mariage. (Hantaran & Henna)

Assalamualaikum...
Bonjour!


Akhirnya, entry my wedding day. Lama betoi nak buat entry ni. Finally. Thanks God! Majlis akad nikah dan sanding pada hari yang sama. Gila letih. If sesiapa tanya nak buat majlis dalam masa sehari i would say NO! NO! Please dont. Its not about the ceremony. Its about us. Pengantin ni. Bapak letih wehh. Serius! Its show in our face how tired nya kita. Nahh, amik broken english aku ni. Hahaha.

Majlis akad nikah aku diadakan di Masjid Kapitan Keling. Sangat cantik masjid ni. Recommended sangat! Yang tak best, sepatutnya akad nikah aku start pkul 11 camtu. And u know what, last minit called Tok Kadi just for reminder, Tok Kadi boleh cakap dia terlupa akad nikah aku! What?! Dia ada 5 akad nikah hari tu. Bila di arrange dia suh aku akad nikah pkul 8. Aku berkeras nak pukul 9 pagi gak. Sebab aku dah susun masa dengan cantik sekali. Bila tukar masa, aku terpaksa adjust balik semuanya. Penat tau. Lagipun aku sewa homestay untuk family hubby agak jauh kat area Airport Bayan Lepas. Dan family aku lak, aku sewa apartment kat Kg Kolam. Apartment An Nur An casa. Apartment aku dekat sangat la dengan masjid. Belah suami je jauh gila. Sebab amik kira dengan dewan kawen dekat je.

Malam tu tido lewat sebab kami buat malam berinai. Tema baju kelawar okay! Haha. Tapi takde la malam berinai macam retis-retis tu. Malam berinai aku simple je. Sambil berinai sambil buat hantaran. Hantaran aku buat sendiri je. Memula nak gubah bunga betol. Tapi bajet agak sesak time ni. Aku gubah bunga guna kertas  je. Aku lupa  nama jenis kertas tu. Sebab  kertas lembut macam tisu tu. Ni idea dari adik aku. Thanks to Zana, Musfirah, Naemah, Kak Ipaq, Adik dan Mak aku. Depa la bersengkang mata tolong buat bunga. Aku lak gubah dalam hantaran.

Sebelah Kiri Hantaran aku. Sebelah Kanan Hantaran Hubby.
Belah hubby ada ramai kak yang pandai gubah hantaran. Aku ni main hantam sajalah susun bunga dalam dulang tu. Asal tak semak, jalan saja. Hantaran 9 berbalas 7.

Henna by Za Henna dalam ig.



Naemah muka letih. Tak makan lagi msa ni. Kesian sangat.

Hasil Malam tu.
Henna aku tempah dengan Kak Za. Aku follow dia dalam ig. Aku orang Penang, So, aku agak cerewet pilih pelukis henna ni. Aku suka Kak Za ni sebab dia kreatif. Dan corak tak pernah sama dengan pengantin lain. Serius. Dia lukis sangat halus dan cantik. Tak pernah la tak cantik. Aku book dia dengan pakej pengantin. RM150 termasuk dengan bridesmaids sekali.Untuk bertandang pun aku book dengan dia. RM30 je.

Ni henna masa bertandang. Very hindustan wehh. Hahaha


Sekian saja la cerita ni dlu. Nanti aku sambung cerita MUA & photographer wedding aku.

Jusque là

No comments:

Post a Comment