Tuesday 12 December 2017

Ma préparation de mariage. (Souvenir & carte d'invitation)

Assalamualaikum...
Bonjour!

Whoaa...punya lama nak habiskan entry perkahwinan ni. Huhu. Padahal i menunggu hari nak meletup. Haha. Okok. Kali nak cerita pasal kad jemputan dan goodies masa kawin. Setelah berbincang dengan family semua, so aku decided nak bagi goodies makanan sahaja kat guest. Which mean tak ada cawan kaca ka, mangkuk ka, buku ka or etc. No! No! No! Aku prefer bagi makanan je. Bukan apa, lebih berkat bagi makanan ni. Akan lebih didoakan baik-baik untuk aku dan suami. Gitcheww. Lagipon, bila aku p kenduri kawin the first thing yang aku tengok adalah goodies. Kalau makanan, rasa macam sonok je sebab time balik boleh la makan kudap2 tu. Yang paling penting, kos makanan ni lebih murah taw. Bajet goodies aku RM1 je. :P

Aku suka dengan trend bagi paperbag ni. Macam rare je time tu. So, aku tempah dengan http://cardbymyan.blogspot.my/. Harga berpatutan. Aku tempah 1000 keping. Harga jatuh RM0.30 jerr. Dan owner ni siap bg extra about 50 keping lagi. Aku tempah dua design. Sesuai la dengan tema majlis. Ala2 english gituu. Haha.




After arriving.
After packing.
Rezki aku agak murah, sebab one of my best friend merangkap kak angkat aku, Safarina Mat Sani bermurah hati nak sponsor goodies sikit dengan aku. Terharu sangat Kak Safa ni nak sponsor. Aku ingat goodies biasa-biasa je, tapi sekali tengok Allah bertambah-tambah terharu aku. Dia sponsor custom chocolate kat aku about 200pcs. Abang aku pon ada sponsor jugak. Dia sponsor kek marble potong yang jual kat mamak roti tu. Alhamdulillah.

Kak Safa sponsor design yang kanan tu. Cantik kan?







Kad jemputan lak aku tempah dengan Nooradesign22 dalam instagram je aku cari. Agak jauh la aku tempah kad ni. Jauh kat Melaka. Tapi servis sangat tip top. Design dia sangat la cantik dan semakin banyak pilihan sesuai la dengan aku yang nak ala2 english style ni. Lupa lak harga berapa. Dalam RM300 lebih je. Tapi ada pakej la. Dalam 800 kad, ada banner besar dengan wedding guestbook. Kad share dengan hubby. So, nama ni ada masalah skit. Sebab kad sepatutnya letak nama ringkas ja. Aku tanak nama simple. Aku nak nama full. Sebab sebelah Perak, orang panggil hubby aku Shawal. Belah Penang ni famili aku panggil Rizman. Sebab aku tanak nama Shawal. Sebab banyak sangat skandal2 dolu-dolu nama Shawal. Boleh cmtu? Hahahaahaha.

Depan dan belakang kad.

Ni dalam kad.

Pakej yang aku order tu.

Cerita selepas kenduri, goodies bag paper tu ada banyak baki. Tengah fikir nak buat apa dengan paperbag ni. Hahaha. Tggu la birthday anak 1 tahun ke tak pun wat majlis kesyukuran sempena anniversary kami nanti guna balik. Ala-ala throwback gitu. Kad kawen lak, ada baki dalam 10 camtu. Kira ok la bajet tu.

Sekian je la entry kali ni. Pheww. Panjang gak ye. Nak habiskan satu entry makan beberapa bulan. Hahaha. Sibok dengan anak. Ngeeee.



Jusque là




No comments:

Post a Comment